måndag, oktober 31, 2011

Plasten är borta!

Jag har de senaste två månaderna levt innanför plast. Både fasaden och balkongen skulle fixas, så i augusti täppte byggarna för så att fönstren inte skulle skadas. Eftersom jag bor i en etta och bara har fönster åt ett håll har jag gissat mig till vädret på morgnarna. Och som jag har längtat efter att de skulle täcka av allt och packa ner ställningen, jag vill bara öppna alla rutor och vädra ut så mycket som det bara går! Men, så förra måndagen fick jag ett papper att arbetet var försenat. Vilken besvikelse, två veckor extra, ny färdig tid beräknas 15 november. Så ni förstår att jag fick en fin överraskning när jag öppnade dörren i dag och såg att plasten var borta! Okej att ställningen är kvar, okej att det blåa nätet är kvar. Men jag ser ut! Och den här glädjen behöver bara vara två veckor, sen är det klart på ritkigt. Hurra

2 kommentarer: