söndag, december 18, 2011

Lucka Nr 18: Om ett ställe du vill besöka innan du dör

Jag räknar såklart med att få besöka många fina ställen innan jag dör. Samtidigt är det väldigt svårt att nämna ett speciellt som jag verkligen ser fram emot. Men när vi var ute och reste i världen i våras tänkte jag ofta på ljuset. Fast det var sommarvarmt på dagarna och vi kunde surfa och sola så kändes det tråkigt att solen gick ner vid 7-tiden som vilken annan dag som helst. Det var liksom något som inte riktigt stämde. Jag saknade de svenska sommarnätterna som är ljusa in på småtimmarna. Och när jag tänker på det, så skulle jag gärna vilja upptäcka en natt då solen inte går ner alls. Midnattssolen. Då antar jag att platsen jag skulle befinna mig för att uppleva det ligger några mil norr ut. Ganska många. Så på rätt plats, vid rätt tillfälle, kommer jag någon gång i framtiden att befinna mig i norrland.

Resten av kalendern hittar du här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar