måndag, mars 26, 2012

Min skola

Jag har inte berättat för er att jag läser till Arkitekt. Jag är färdig sommaren 2013 och fram tills dess kommer jag ägna mycket tid åt något som heter Solar Decathlon China 2013. Det är en tävling mellan universitet världen över och går ut på att bygga ett fullt fungerande hus som på något sätt inkluderar solenergi. Tävlingen pågår från första skiss till färdig villa som vi avslutningsvis kommer skeppa till Kina.

Fram tills augusti 2013, då tävlingen avgörs har vi olika deadlines och inlämningar som ska lämnas till juryn i Kina för att de ska kunna följa våran process. Ovanför ser ni våran första inlämning som är en 1 minuts-presentation där vi visar vilka vi är och vad vi kommer ifrån. (som ni kunde se bakom kulisserna på i förra inlägget)

9 kommentarer:

  1. Så grymt snygg video! Lycka till, blir spännande att följa dig!

    SvaraRadera
  2. vilken otroligt bra video!!

    SvaraRadera
  3. Kul video, så kort och enkel fast så innehållsrik! Hoppas det går bra för er, projektet låter spännande!

    SvaraRadera
  4. Riktigt snygg video! Lycka till :)

    SvaraRadera
  5. Mycket snygg presentation! Bra jobbat!

    SvaraRadera
  6. Koolt!

    Och vilket spännande och häftigt yrkesval. Jag och min pendlingskompis pratade faktiskt om just arkitektyrket i bilen i morse...

    SvaraRadera
  7. Så spännande att bli arkitekt. Båda mina föräldrar är arkitekter och det har påverkat mig mycket. Sedan jag var liten har vi gått omkring på gator och torg i olika städer och tittar på och reflekterat över byggnader. Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  8. Älskar filmen! =) Man blir nyfiken!

    SvaraRadera