torsdag, november 22, 2012

Det började i linne och slutade med jacka

hejregina dagsturNär jag och Mattias var på Nya Zeeland under våran resa så tog vi oss en dagstur upp för att titta på vulkanen Tongariro. Den hade varit inaktiv i över 100 år, så jag kände mig ganska lugnhejregina dagstur5Till en början var det varmt och skönt och kändes som en ganska vanlig promenadhejregina dagstur7Men ju högre upp vi kom desto mer kläder fick vi ta på oss och desto mer förvandlades landskapet till en sagovärldhejregina dagstur3Marken rök och vattnet var verkligen turkost. Det kändes som vi stod där och tyckte att någon överarbetat vyn i photoshop, men så var det ju inte. Overkligthejregina dagstur6På vägen upp var vi nästan själva på leden så där gick vi pratade om drömmar och vad vi skulle äta till middag, som om detta var vardaghejregina dagstur2Och tillslut kom vi fram. Det var vackert och jag var glad att den sov. Men så igår ringde Mattias från jobbet och berättade att han sett på expressen att den har vaknat! Den har skickat aska över 4 km upp i luften. Obehagligt, läskigt och lite fascinerande. Naturen alltså.

3 kommentarer:

  1. Ähm... Läste också om vulkanen, men då visste jag inte att Du spatserat upp där i godanro, för inte så längesedan. Men det kunde jag ju nästan räknat ut...
    ...Du verkar ju en förkärlek till farliga platser...

    Ta det nu lugnt idag, inga för farliga äventyr tack!

    Kram
    -Hedda

    SvaraRadera
  2. Tack för den fina kommentaren jag fick av dig! Du har en himla fin blogg du också! Särskilt kul var det att läsa inläggen om Nya Zeeland eftersom jag också var där ett tag förra året. Kul att se vad någon annan har hittat på där och kanske få lite tips:)
    Vi var också vid tongariro national park, men det blev ingen vandring utan en hotellnatt och sedan skidliften upp vid Whakapapa. Har hela reseberättelsen på bloggen.

    Kram!
    Alice

    SvaraRadera
  3. Vackert! Vilken upplevelse!

    SvaraRadera