måndag, april 22, 2013

Som att fynda på sin egen vind

hejregina.blogspot.com blocket4I lördags hamnade jag vid det här huset efter att ha ringt på en blocketannons. Jag köpte ett soffbord till skolan, men när jag kom fram blev jag helt fascineradhejregina.blogspot.com blocketNär jag hade packat in bordet i bilen var jag tvungen att fråga om jag fick gå in och kolla. Som ett charmigt förfallet Villa Villekullahejregina.blogspot.com blocket7På baksidan fanns en lummig trägård och en lång trappahejregina.blogspot.com blocket6Och inne var det fullt med saker. Böcker, möbler, material och porslin i olika högar och travar och allt skulle bort innan helgen var sluthejregina.blogspot.com blocket3Ljusa fina rum och skira gardiner. Huset hade sålts som rivningsobjekt men köparen blev en snickare som nu ska försöka renovera det varsamt. Skönt. Det hade varit så sorgligt annarshejregina.blogspot.com blocket5Tidstypiska möbler och detaljer överallt från alla möjliga tider. Jag fick med mig både matbord, böcker, glas, lampor, akvarium (ni ska få se), våg och fåtöljbord. Och igår tog jag med mig Mattias (och kameran) och åkte tillbaka och hämtade den stora byrån jag inte fått med mig dagen innanhejregina.blogspot.com blocket2Och familjen var himla trevlig och visade runt och berättade små minnen och historier om rummen och möblerna. Ser fram emot att titta förbi när renoveringen har kommit igång 

13 kommentarer:

  1. Men åh! Drömmen att hamna vid det där huset! Jag blir avundsjuk. Vart låg huset? Kram från Emelie

    SvaraRadera
  2. Vilken guldgruva. Hade varit drömmen att få gå och kolla runt där. Lyckliga du:)//Gibzons matte.

    SvaraRadera
  3. Helt underbart! Vilket tillfälle alltså. Grattis :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Ska ni flytta? Kul! (Hemnet)
    Anna

    SvaraRadera
  5. Åh, tänk om man hade varit lite händig så man kunde tagit sig an ett ett sådant projekt! Fast bara gå runt med kameran hade ju varit helt ok...

    SvaraRadera
  6. Alltså åh så fantastiskt! Älskar när man hittar sådana där orörda skatter! Idag fyndade jag tillexempel två fantastiska 50-talsklänningar på blocket av en gammal tant som både blev förvånad och glad över att någon skulle vilja ha hennes gamla kläder!

    SvaraRadera
  7. Vad kul att du fick gå in och titta! Och vilka kap du verkar ha hittat :)

    SvaraRadera
  8. Mysigt! Hade gärna rivit åt mig de där gardintygen...

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Läste lite om din jorden runt resa och blev nyfiken på vad det var för organisation som ni volontärade på på Hawaii? Är själv lite sugen på att åka dit och volontära så skulle vara kul att höra lite mer detaljer om er resa :)

    / Josefine

    SvaraRadera
  10. MEN ÅHHH! Precis sådär vill jag göra. Bara börja från början med skattjakt och sen flytta en planka i taget och fundera noga. Dör.

    SvaraRadera