fredag, augusti 16, 2013

Grågrönt, väggar och sakletande

hejregina.blogspot.com målaVi har sagt att vi ska vara klara med så mycket som möjligt i lägenheten efter nästa vecka. Så fram tills dess jobbar vi intensivt för att sen kunna ägna oss helt åt Malmö. Igår målade vi sovrumsgolvet grågrönt för att täcka div tusch-gubbar och i-lappningar.hejregina.blogspot.com william morrisMedan golvet torkade funderade vi vad vi ska ha på väggarna hejregina.blogspot.com vindenOch letade efter bortglömda saker på Mattias föräldrars vind. 

3 saker jag önskar Sverige tog efter Kina
Att bussen kostar 1,2 kr, oavsett var man ska av
Alla prylmarknader där man verkligen kan hitta precis vad som helst
Deras spenat dumplings

1 sak jag inte önskar Sverige tog efter Kina
Att man inte får slänga toalettpapper i toaletten

3 saker jag gillar med vår lägenhet
Att den är större än 29m2
Att det ringer folk som har vägarna förbi och undrar fall vi är hemma
Att det finns en liten bokhörna

1 sak jag inte gillar med lägenheten
Att vi inte har något internet

PS. Glöm inte att gör en HowDo innan augusti tar slut!

4 kommentarer:

  1. den där tapeten är så sjukt snygg

    SvaraRadera
  2. Den där tapeten alltså! ❤ Jag saknar också alla fina prylmarknader och goda dumplings från när jag var ute och reste i Asien.
    Har för övrigt tipsat om din HowDo tävling på min blogg :)

    SvaraRadera
  3. ÅHH WILLIAM MORRIS. Dör ju på alla hans mönster.

    Samt det här med att inte få slänga toalettpapper i toaletten. Var på en sån toalett i Italien en gång också. Konstigaste grejen.

    SvaraRadera